Followers

01 May 2011

SHAMISHA Enterprise kaki penipu!

Assalamualaikum. Apa khabar semua? Sihat? 


1stly, aku nak wish kepada pelajar yang tengah bercuti sekarang, 
:::::::::::::::::::!!![Selamat Bercuti]!!!:::::::::::::::::::
Holiday! Yeay!

Semoa kita isi masa cuti kita kali ni dengan benda-benda yang lebih mendatangkan faedah, bukan dengan perkara-perkara yang memudaratkan diri kita ni. Cuti-cuti jugak, amalan jangan dibagi cuti pulak ye. 


Kali ini aku nak berkongsikan kisah aku time aku balik dari Pulau Pinang ke Shah Alam. Memandangkan aku dah habis final paper aku, aku pun nak balik lah ke Shah Alam, hometown aku tu.Cuti semestar sampai 28 Mei 2011. Beli tiket bas pukol 12.15 pagi (30/4/2011) kat kaunter 10.

Aku mintak lah kawan aku, Asna hantarkan aku dengan Munawwar ke jeti , tempat nak naik bas tu. Kitorang gerak pukol 11.00 malam (29/4/2011). Bila dah sampai tu, aku dengan Munawwar pun pergilah ke kaunter sebab nak tanye no bas.

Tibe-tibe orang kat kaunter tu pun cakap lah " Bas ni mungkin lambat sampai, paling awal pukul 1.30 pagi ." Kitorang pun pelik. Tapi kitorang tunggu lah smpai bas kitorang sampai. Ingat dapat lah naik bas pukul 1.30 pagi tu.
tik tok tik tok

Akhirnya bas pun sampai lah jugak. Tapi pukul 4.15 PAGI WOI! Dah la bas mana tah depa pi passing-passing ni. Aku pun dalam hati mau je aku sembur drebar bas tu. Tapi bile memikirkan nak balik, aku pun rilek agi. Sabar je lah. Maybe bas rosak. Aku masok-masok terus tido. Letih woi tunggu dr kol 11.30 malam smpai kol 4.14 pagi.

.......................................................

Aku terjage, sedar-sedar dah ada kat Sungai Buloh. Tengok jam da pukol 8.00 pagi gitu. Aku dengar drebar bas tu tanye kawan aku tu nak turun Jalan Duta ke Puduraya. Kawan aku cakap turun Klang (aku turun Shah Alam, tapi bas Shah Alam ngan Klang selalunya 1 bas). 

Then pakcik drebar bas tu cakap yang bas ni pegi KL je. Aik, da tu aku beli tiket pegi KL ke? Then diorang turunkan kitorang kat Pudu. Kawan aku tu pi la tanya drebar bas tu awat antaq sampai KL je?

Drebar tu cakap bas yang ni memang hantar sampai KL je. Memang tak pegi Shah Alam/Klang. Die cakap orang kaunter tu da tipu kitorang. Aisehmen. Tobat tak nak beli bas SHAMISHA ENTERPRISE (kaunter 10) lagi. Kalau nak beli, beli yang bukan ulat.

Puduraya

Dah sampai Pudu, aku memang tak taw selok-belok KL ni. Munawwar da pergi Masjid Negara, balik dengan mak die.Aku pun call la Izzat, member sekolah aku dulu Die memang arif sikit jalan KL ni. Then die cakap die taw tren Masjid Jamek je. Tren kat Pudu die tak taw nak masok ikot celah mana.

Aku, dengan perasaan yang agak bercelaru lagi serabut, aku pun jalanlah kaki pergi ke LRT Masjid Jamek. Mahu lebih 20 minit aku usung beg aku yang berat tu. Dah naik tren tu, aku lega sikit. Then perjalanan lancar sampai aku naik KTM ke Shah Alam. Alhamdulillah. Sampai rumah dalam pukul 11 pagi

Balik rumah, aku mandi-mandi, teros tidoq. Letih gila!

Information Tambahan :
Kalau korang naik bas dari Penang ke Shah Alam 
Masa Diambil (kebiasaan) = 5 - 6 Jam sahaja.

Kes aku dan Munawwar semalam.
Masa yang di ambil = dari pukul 12.15 pagi sampai 11 pagi = 10 jam 45 minit.

So korang pilih lah mana yang terbaik untuk korang 

Sekian sahaja kisah kepulangan aku untuk cuti semestar kali ini


6 comments:

  1. kenapa kau tak mintak tompang mak nmunawwar je? adeh.. T__T
    sian kau.. haha

    ReplyDelete
  2. eden sogan sama mak munawwar. :P

    ReplyDelete
  3. https://www.facebook.com/pages/Shamisha-Holiday-Travels-Sdn-Bhd/124337770955778?sk=wall (FACEbook)..

    kawe jugok jadi mangsa Shamisha... (- http://ramboview.blogspot.com/2011/09/angkara-bas-shamisha-holiday-travels.html -)

    ReplyDelete
  4. saye pun pernah!!! nak balik raya pulak tu.. sabo je la.. shamisha memang blacklisted lepas tu

    http://alkisahhidup.blogspot.com/2010/11/pengalaman-paling-teruk-menaiki-bas.html

    ReplyDelete
  5. Aku pun terkena dengan bas shamisa ne. Penipu. Balik dari Penang ke KL pd 21 August 2012.Masa beli tiket, penjual tiket dok kata kerusi ada 3 kerusi sahaja dalam satu baris.kita pun beli lah sebab selesa.alih2 cakap bas rosak, lepas tu ambik bas PLKN mn tah, jadi 4 kerusi dalam satu baris.mmg celaka. Sebab sempit. Dah la tiket mahal.Mmg aku boikot shamisa lepas ne.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...